להתחברות

נישואי תערובת | ראשי | מקורות

תעודת זוגיות – אל תתנו למדינה להחליט בשבילכם

השאיפה הטבעית לזוגיות איננה נובעת מטעם מוסד דתי כמו הרבנות או מוסד אזרחי כמו רושם נישואין אזרחי, אהבה היא רגש טבעי ואנושי הקושר בין בני אדם מעצם היותם בני אדם. זוגיות היא, עניין אינטימי ופרטי, והמדינה בוודאי שאינה יכולה ואינה צריכה להתערב בו.

..

בין אם בדרך דתית ובין אם בדרך אזרחית, אכיפת מוסד הנישואין על ידי המדינה על אזרחיה היא כמו ניסיון לקבוע את מגבלות האהבה ולהמשיך לשלוט בזוגיות שלנו באמצעות הליך ביורוקרטי מכביד, מורכב ומייגע.

..

 שינוי החשיבה ביחס למוסד הנישואים, לזוגיות ולאהבה מתחייב כיום, הסיבה היא שיותר מדי אזרחים ותושבים של מדינת ישראל אינם יכולים להסתייע בשירותי הנישואים של המדינה או שאינם רוצים בהם, אך ובכל זאת הם חיים בזוגיות שלמה ומלאה והמדינה מסרבת לראות אותם. טוב ונכון יהיה לשנות את התפיסה ולראות את המפה הזוגית המשתנה. נדמה שהדרך הנכונה ביותר היא להפריט את הנישואין בישראל ולתת את המושכות בידי האזרחים, כך יהיה טוב למדינה שתכיר את אזרחיה וטוב לאזרחים שיגשימו את אהבתם על פי דרכם..

 

תעודת זוגיות היא פתרון ייחודי  בישראל והיא מונפקת על ידי ארגון 'משפחה חדשה'. לתעודה תוקף חוקי ומשפטי המאפשר את הגשמת הזוגיות בדרך אזרחית וברוח הזמנים. תעודת הזוגיות מיועדת לכל מי שרוצה להכריז על זוגיותו אך אינו מעוניין להינשא ברבנות, וכמובן לכל אותם זוגות שהרבנות מסרבת להשיאם.

 

תעודת הזוגיות היא פתרון רשמי משפטי ואזרחי של שני אנשים המממשים את אהבתם הזוגית ללא הבדל דת, גזע, מין, לאום ונטייה מינית, באמצעות תעודת הזוגיות  נהנים בני זוג  מזכויות שוות לבני זוג שהתחתנו ברבנות או בנישואים אזרחיים בחו"ל. חשוב להבין את גודל הרעיון, כי תעודת הזוגיות איננה נותנת רישיון לזוגיות, הזוגיות היא שלכם ובאמצעות תעודת הזוגיות, אתם מדווחים עליה, על עצם קיומה מבלי שמישהו יכול לערער על הבחירה הזו.  רק בדרך זו יכול אדם לכבד את עצמו, את בן זוגו ואת חייו האינטימיים.

 

למאמר המלא.- אירית רוזנבלום

ראיון אירית רוזנבלום .

מקורות אחרונים באתר

Avatar

צהר לאתיקה

מיסודו של ארגון רבני 'צהר'

Avatar

על עתיד ערוץ עשר

סוכן תרבות | רביב דרוקר 19.10.18