להתחברות

נישואי תערובת – הרובד התרבותי | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

המצב העכשווי

לקריאה

הסכנות בנישואי תערובת

לקריאה

סכנה ליהדות התפוצות

לקריאה

התועלת בנישואי תערובת

לקריאה

כיצד יש להתמודד עם הסכנות שנשקפות מנישואי התערובת?

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
פנחס שיפמן
10.08.2014 3:03

יכול להיות שהנהגת נישואין אזרחיים תגביר את הלגיטימציה לנישואי תערובת, תופעה שאני באופן אישי מתנגד לה. אולם, זו לא סיבה לאסור זאת באמצעות המשפט או הדת. יש להתמודד עם התופעה באמצעות חינוך, תרבות וכו'.

לצפייה

user profile image
שי זרחי
10.08.2014 1:51

נישואי התערובת בארץ מחוללים תהליך של "גיור" דה-פקטו, בני זוג שאינם יהודים אשר נישאים ליהודים נטמעים בתוך הזהות והתרבות היהודית. לכן, על החברה היהודית בארץ לקבל בשמחה את התופעה ולאפשר לזוגות המעורבים הללו להשתלב בזרמים שונים של החברה היהודית בארץ.

לצפייה

user profile image
הרב ייץ' גרינברג
16.02.2015 0:41

I regret to say that permitting civil marriage will have next to no effect on intermarriage.
The Jews who are intermarrying, by and large, are not even aware that Israel prohibits – or permits – intermarriage. Nor would they take this proposed change as approval of intermarriage. To the extent that Israel's decisions influence such people, it is mostly when they hear about rabbinic refusals to marry people or discrimination against women.They are 'turned off' by such incidents.

לתרגום לחצו כאן.

לקריאת עמדתו במלואה.

user profile image
הרב יובל שרלו
10.08.2014 1:37

ההכרה הרשמית בנישואי תערובת אגב הנהגת נישואין אזרחיים בישראל, תעביר ליהדות התפוצות מסר הרסני לפיו נישואי תערובת הם מקובלים. כתוצאה מכך, נישואי התערובת בחו"ל ימשיכו להתרבות ותיפגע זהותו של העם היהודי.

להרחבה.

user profile image
הרב דוד סתיו
10.08.2014 1:20

קיימת סכנה ממשית לפילוג העם ולא רק בין החברה הדתית לשאר האוכלוסיה. אם יותרו נישואי תערובת, עולים רבים שעד כה עשו מאמצים להשיג הכרה ביהדותם לא ירגישו צורך לעבור תהליך מורכב זה וממילא אחוז הלא יהודים מנקודת מבט הלכתית יגדל משמעותית עד שלא תהיה אפשרות מעשית למי שחפץ בנישואים מסורתיים להתחתן ללא ניהול פנקסי רישום נפרדים.

להרחבה.

user profile image
פרופ' רות גביזון
10.08.2014 2:28

נישואין פנים-תרבותיים חשובים לשימור הזהות התרבותית של הרוב היהודי במדינה, משום שחלק גדול מהתרבות מתפתח ונשמר במסגרת המשפחתית. אולם, אין זה תפקידה של המדינה אלא של הקהילות השונות לפתח נורמות חברתיות (ולא משפטיות) של נישואין בתוך התרבות היהודית.

לצפייה

מקורות אחרונים

חברי בית המדרש